16/7/06

Γκρίνια Αστικής Συγκοινωνίας

Μερικές διαφωνίες, παρατηρήσεις, ενστάσεις και άλλα που σκέφτηκα ενώ περίμενα να ξεκινήσει το λεωφορείο από τον Σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας, Plakentia για τους τουρίστες, η μέση του πουθενά για τους υπόλοιπους...

Ι. Τοπική και Υπερτοπική Συγκοινωνία

Διάβαζα με ενδιαφέρον το ανεξάρτητο έντυπο «Εν Αγία Παρασκευή», στο οποίο όμως αρθρογραφεί η μισή οικογένεια του υποψήφιου του Συνασπισμού (wannabe του ΠΑΣΟΚ) στον δήμο μας (και ο ίδιος τώρα τελευταία.) Στο τέλος, υπήρχε το άρθρο ενός κατά δήλωσιν συγκοινωνιολόγου που προσπαθούσε μάταια να εξηγήσει στο απαίδευτο αναγνωστικό του κοινό τη διαφορά μεταξύ γραμμής κορμού και τοπικής γραμμής.

Ανάμεσα στα συμπεράσματά του λοιπόν ήταν ότι ο ΟΑΣΑ, παρά τις 2 τοπικές γραμμές που συνδέουν τις διάφορες περιοχές της Αγίας Παρασκευής μεταξύ τους, είναι εξαιρετικά άχρηστος στο να μας παρέχει αξιόπιστη τοπική συγκοινωνία επειδή τα λεωφορεία είναι μεγάλα και μπλοκάρουν συχνά τους δρόμους μας.

Αγαπητέ μας κύριε, ο ΟΑΣΑ, ο Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, ο Κώστας Καραμανλής, ο Μιχάλης Λιάπης, η Νέα Δημοκρατία, η Αμερική, το Ισραήλ, ο Τσάβες και η Λέσχη Μπίλντερμπεργκ δεν φέρουν καμία ευθύνη αν ο Αγιοπαρασκευιώτης δεν έχει την συναίσθηση ότι ΔΕΝ πρέπει να παρκάρει πάνω σε στάσεις λεωφορείων, στροφές, διπλοπαρκαρίσματα σε μονόδρομους πλάτους 1,5 μίλκο και ούτω καθ’εξής.

Ούτε φταίει ο ΟΑΣΑ που βάζει λεωφορεία κάθε 10 λεπτά για τη Δουκίσσης Πλακεντίας και πηγαινοέρχονται άδεια, ενώ το Β5 είναι μονίμως ασφυκτικά γεμάτο από όσους θέλουν να πάνε στο μετρό αλλά ξέρουν μόνο την Εθνική Άμυνα για σταθμό.

Η αντιπρότασή του; Λεωφορεία χωρητικότητας 10 ατόμων (!) που θα στοιχίζουν στο Δήμο μας 1,3 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Μάλιστα, ανέλαβε και προσωπικά οποιαδήποτε πολιτική ευθύνη της πρότασης. Άξιος. Ας πάρετε όλοι μαζί μερικά μαθήματα από τον Δήμο Αμαρουσίου που και πολύ πιο τεράστιος από την Αγία Παρασκευή είναι, και περισσότερα και μεγαλύτερα λεωφορεία έχει και δεν χρεώνει κάθε τετραμελή οικογένειά του +100 ευρώ για να τους τα προσφέρει.

Και αλήθεια, φωστήρες μου, τα 100 που σας δίνουμε τώρα σε τι χρησιμεύουν ακριβώς;

ΙΙ. Μετρό και Προαστειακός: Σχέσεις Αγάπης

Παίρνεις έναν οποιοδήποτε χάρτη αστικού σιδηροδρόμου στον πλανήτη και αυτός με χαρά σου εξηγεί όλους τους σταθμούς και όλες τις γραμμές, ανεξάρτητα από την εταιρεία που προσφέρει το δρομολόγιο. Αντιθέτως, στην Αθηνάρα μας παίρνεις τον χάρτη του Μετρό ο οποίος σου δείχνει γραμμές 1, 2 και 3 ενώ στον προαστειακό υπάρχει μια ύποπτη κίτρινη γραμμή η οποία σου δείχνει μεν ότι πας από τη γραμμή 3 στην γραμμή 1 αλλά μετά κάνει ένα ωραιότατο fade out και μην είδατε που πάει από εκεί και κάτω.

Από την άλλη, το Μετρό προκάλεσε άλλο ένα χτύπημα στα οικονομικά του συμπαθούς προαστειακού μας χρησιμοποιώντας και αυτό τις στάσεις Παλλήνης – Κορωπίου – Κάντζας (περισσότερα μετά.)

Ερωτώ τώρα ο αφελής: τι θα τους πείραζε να βάλουν στα βαγόνια τους την πληροφορία ότι με τον Προαστειακό μπορείς να πας Ηράκλειο, Κηφισίας και Δυτική Αττική; Δεν είναι προς όφελος της εξυπηρέτησης του επιβάτη; Ή μήπως ΔΕΝ ξέρουν που πάει ο Προαστειακός;

Γιατί στους χάρτες της Αθηναϊκής αστικής συγκοινωνίας ο Προαστειακός παραλείπεται; Δεν είναι κομμάτι της κύριε Λιάπη;

ΙΙΙ. Δουκίσσης Πλακεντίας: Αθήνα. Παλλήνη, Κάντζα…: Κάτι άλλο.

Ως γνωστόν, τα μπλε λεωφορεία πάνε (όσον αφορά την Ανατολική Αττική) μέχρι Λούτσα προς ανατολάς και Κορωπί-Βάρκιζα προς νότο. Άρα με 0,50 ευρώ (το τυπικό εισητήριο του λεωφορείου) πας άνετα και εύκολα από οποιοδήποτε σημείο της διαδρομής των Α5, Β5, Γ5 κ.ά. μέχρι Κορωπί, Κάντζα ή Παλλήνη χρησιμοποιώντας το λεωφορείο.


Παρ’όλα αυτά, το μετρό και ο προαστειακός θεωρούν πως η Παλλήνη και η Κάντζα είναι κομμάτια μιας άλλης πόλης, ανεξάρτητα από το αστικό συγκρότημα της Αθήνας, λες και καταλαβαίνεις πότε βγήκες από την Αγία Παρασκευή για να μπεις στην Παλλήνη, και χρεώνουν τους επιβάτες από τις περιοχές αυτές το ποσό των 3 ευρώ για να μεταβούν στο κέντρο της πόλης.

Απαράδεκτοι.

IV. Αεροδρόμιο; 6 ευρώ; No, thanks.

Η γραμμή 3 του μετρό και εκείνη η ύποπτη κίτρινη γραμμή στον χάρτη που κάνει fade out καταλήγει στο αεροδρόμιο. Και οι 2 χρεώνουν την μετάβαση στον Ελ. Βενιζελάκη 6 ευρώ.

Ερώτηση κρίσεως. Γιατί κάποιος να θέλει να πάει στο αεροδρόμιο με ένα μέσο που δεν έχει αποδείξει ότι είναι πιο γρήγορο από το λεωφορείο, που περνάει πιο αργά από το λεωφορείο, που δεν σε αφήνει τόσο κοντά στο κτίριο αναχωρήσεων όσο το λεωφορείο κ.λπ. όταν σου στοιχίζει το ίδιο;

Ποια ανάπτυξη του Κορωπίου και ποια μετακόμιση εργαζόμενων του αεροδρομίου προς τα εκεί όταν οι άνθρωποι θέλουν 3 ευρώ για τα 5 λεπτά της διαδρομής του Προαστειακού μέχρι το αεροδρόμιο;

Και ας αναλογιστούμε ότι σύσσωμη η γραμμή 3 εξυπηρετείται από το Χ95 (και το Χ94), ενώ κατά μήκος του Προαστειακού κινούνται τα λεωφορεία από Κηφισιά και ΚΤΕΛ Κηφισού.

Στο Βερολίνο ας πούμε οι άσχετοι χρεώνουν τα ίδια λεφτά είτε πας στο αεροδρόμιο είτε στο κέντρο της πόλης. Εδώ; Να ξεζουμίσουμε τους τουρίστες. Λες και Αθηναίοι δεν πάνε στο αεροδρόμιο, λες και σε όλους περισσεύουν 6 ευρώ (ή 3 ευρώ για το λεωφορείο) για να πάνε μέχρι την πτήση τους.

2 σχόλια:

Alex Stratis είπε...

The price for the daily ticket for the Berlin subway is 1.2 euros. Just food for thought...

Manos είπε...

Βεβαίως. Και το εισιτήριο στην Αθήνα για 1,5 ώρα είναι 1 ευρώ, για 24 ώρες δε 3 ευρώ...

Και στο Βερολίνο θυμάμαι με το ίδιο εισητήριο που έκανα το Neukoln - Alexanderplatz πήγα στο Αεροδρόμιο Schonefeld που είναι και στην άκρη της πόλης.