Πίσω στο θέμα μας λοιπόν. Ο Βενεδίκτος έχει και αυτός, όπως ο προκάτοχός του, θέση στα media κάθε λίγο και λιγάκι. Βέβαια, οι λόγοι είναι εντελώς διαφορετικοί. Και οι τελευταίες υπερδηλώσεις του Πάπα για τους μουσουλμάνους ήταν άλλος ένας τρόπος να κοσμεί την κεντρική σελίδα του BBC η μεγαλειωδέστατη μορφή του.
Για όσους δεν είχαν πάρει μυρωδιά από τις δηλώσεις του, παραθέτω σχετικό απόσπασμα:
Ο Ποντίφικας κατά την επίσκεψή του στη Βαυαρία, εξέφρασε την άποψή του για το Ισλάμ σε σχέση με τη βία και το ιερό πόλεμο, Τζιχάντ, κάνοντας αναφορά σε μία επικριτική θέση του βυζαντινού αυτοκράτορα Εμμανουήλ Β’ του Παλαιολόγου για τον Μωάμεθ. Σύμφωνα με το CNN Turk, o Βενέδικτος υπενθύμισε ότι ο αυτοκράτορας της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας είχε ρωτήσει: «Ποια καινοτομία πρεσβεύει ο Μωάμεθ πέραν από την εντολή να διαδώσει την πίστη που υπόσχεται με το σπαθί του;»
Συνεχίζοντας, ο Πάπας ανέφερε ότι «η βία είναι ενάντια στο Θεό και την ψυχή» τονίζοντας ότι «είναι εκτός λογικής η διάδοση της πίστης μέσω της βίας».
news.in.gr
Ο Πάπας επίσης τόνισε στην ομιλία του ότι ο Χριστιανισμός διαφέρει από όλα αυτά τα περίεργα και μισαλλόδοξα επειδή έχει πάρει πολλά ερεθίσματα από την Αρχαία Ελληνική φιλοσοφία.
Όλες αυτές οι δηλώσεις σε μια τέτοια περίοδο προφανώς προκαλούν επιπλέον αναταραχή στις ήδη τεταμένες σχέσης μωαμεθανών - λοιπών θρησκευτικών ομάδων της γης. Για να πω και του στραβού το δίκιο όμως, ο Ποντίφικας δεν είπε κάτι καινούργιο. Μια δήλωση του Μανουήλ Παλαιολόγου επανέλαβε. Και στην τελική, ναι, το Κοράνι όντως αναφέρεται στο σπαθί ως μέθοδο διάδοσης του λόγου του Αλλάχ.
Όμως σε μια εποχή που ο Αμερικάνος βάζει το In God We Trust μπροστά και δίνει άλλοθι στον κάθε Μπιν Λάντεν να κυρήττει Ιερό Πόλεμο, ο Βενεδίκτος θα μπορούσε να είχε πάρει μαθήματα μετριοπάθειας και διπλωματίας από τον προκάτοχο και να μην έλεγε κάτι το οποίο θα μπορούσε να παρεξηγηθεί, όπως και έγινε.
Γιατί άλλο να λες ότι η Τουρκία δεν πρέπει να μπει στην Ε.Ε., και άλλο να λες στα μούτρα των Μουσουλμάνων ότι η πίστη τους βασίζεται στο μίσος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου