30/5/06

Ο Ελ. Βενιζέλος δεν είναι αεροδρόμιο!

Soundtrack διαβάσματος: Simon & Garfunkel - Mrs Robinson
Soundtrack ημέρας: The Pogues - The Band Played Waltzing Matilda
Σχέδιο απόδρασης: Status quo: Τα καραόκε του Ντιρί δεν υπάρχουν πουθενά.

Άλλη μια μέρα γεμάτη σασπένς η σημερινή. Τα SOS για την Ιστορία παραδοσιακά τείνουν να είναι περισσότερα από τα εντός ύλης κομμάτια (λογικό, αφού SOS θεωρούνται και οι συνδυαστικές ερωτήσεις) και περιελάμβαναν και ένα κομμάτι για τον πολιτισμό των προσφύγων (κοινώς τα ρεμπέτικα - ούτε λέξη όμως για τους Θεόπνευστους στίχους:

Θεέ μου Παντοδύναμε
Που'σαι ψηλά 'κει πάνω
Ρίξε λιγάκι τουμπεκί Θεούλη μου
Στον αργιλέ μου απάνω


Τα "Θέματα Νεοελληνικής Ιστορίας", όπως είναι η επίσημη ονομασία του μαθήματος της κατεύθυνσης, περιέχει 4 επιλεγμένα θέματα τα οποία έχουν κριθεί πως είναι τα σημαντικότερα της ιστορίας του νέου Ελληνικού κράτους. Δυστυχώς απουσιάζει η ιστορία του Ολυμπιακού Πειραιώς, οι συμμετοχές της Ελλάδος στην Eurovision, τα 8 DVD με τις εκπομπές του Τριανταφυλλόπουλου και η ιστορική εξέλιξη του κοκορετσιού, ένα θέμα που άπτεται του Κοινοτικού Δικαίου και έχει πάει μέχρι τα Euroδικαστήρια.

Αντ'αυτών έχουν προτιμηθεί ποταπά θέματα τα οποία δεν προξενούν κανένα ενδιαφέρον στον σκεπτόμενο νέο: Η ίδρυση των κομμάτων στην Ελλάδα (πεδινοί, ορεινοί, ρώσσοι, γάλλοι, άγγλοι, κοινωνιολόγοι κ.ά. - και μια αναφορά στο ΚΚΕ), η αστικοποίηση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας (πόσα καράβια είχαμε το 1833 και πόσα το 1851) και το προσφυγικό. Υπάρχει και αφιέρωμα στο Κρητικό ζήτημα αλλά παρέμεινε εκτός ύλης.

Όσον αφορά το προσφυγικό, αυτό περιγράφει τις φιλότιμες προσπάθειες του ελληνικού έθνους να υποδεχτεί τα 1.200.000 πληθυσμού που εγκαταλείψανε τις πατρογονικές τους εστίες στην Μικρά Ασία. Το κράτος τους έδινε δάνεια, μια ανεξάρτητη επιτροπή τους έδινε δουλειά και οι υπόλοιποι Έλληνες τους έδιναν κατάρες. Ο λόγος; Δεν ήταν δυνατόν τώρα να σκάσει ο άχρηστος από τη Σμύρνη και επειδή έχει βγάλει λέει ένα πανεπιστήμιο να τρώει από εμένα τη δουλειά στο δημόσιο που διακινδύνευα μέρα-νύχτα τη ζωή μου στην Επανάσταση κρυμμένος στο υπόγειό μου.

Τελικά η σύγχρονη Ελληνική ιστορία μπορεί να γραφτεί σε μία μόνο πρόταση: Αλληλοσφαχτείτε για τη θεσούλα στο Δημόσιο.

Σήμερα λοιπόν είχε Ιστορία το μενού. Οι άλλοι γράφανε Προγραμματισμό (ένα φοβερό μάθημα που σου μαθαίνει να γράφεις κώδικα στα Ελληνικά, τη γλώσσα που μέχρι στιγμής ΔΕΝ την έχει καταλάβει υπολογιστής) και Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης (εμ, βέβαια, 3 μέρες προετοιμασία για τη Βιολογία επειδή είναι μάθημα με βαρύτητα, ενώ ο προγραμματισμός για τους πληβείους της Τεχνολογικής όχι...)

Βιβλία δεν υπήρχαν τόσα πολλά στην παράταξη και είχαν αρχίσει οι συζητήσεις ήδη για τα σενάρια διαφυγής. Πιο δημοφιλής απάντηση (με διαφορά) η ξαναεισαγωγή στο χειρουργείο των Πανελλαδικών. Του χρόνου τέτοιο καιρό να δω τι θα λένε. Λιγότερο δημοφιλής η μετακίνηση στο μη αναγνωρισμένο στην Ελλάδα Κολλεγιακό του ιδρύματος. Και η παρουσία μου στις εξετάσεις με κατέστησε γραφείο πληροφοριών για το άβατο απέναντι από το πάρκινγκ. (Δίνει αναβολή; Αναγνωρίζεται; Θα αναγνωριστεί; Τι τμήματα έχει; Είναι καλό; Τι λένε οι γκόμενες;)

Μπαίνουμε στην αίθουσα. Τα κοριτσάκια κάνουν την συνηθισμένη ερώτηση στους επιτηρητές: τι διδάσκετε; Οι επιτηρητές ήταν ένας άντρας που μου θύμιζε τον Donnie Brasco φατσικά και μια γυναίκα που θα έπαιρνα όρκο ότι είναι 40άρα νοσοκόμα στο Σισμανόγλειο. Ηλεκτρονικός ο άντρας, νοσηλευτική διδάσκει η γυναίκα. Μέσα έπεσα πάλι.

Τα παιδάκια σοκ, "σε ποια κατεύθυνση είναι αυτά τα μαθήματα;" ρωτάει wannabe φοιτήτρια, γνωστή για την αθυροστομία της στο απέναντι καφέ. "Σε ΤΕΕ διδάσκουμε" ψελλίζει η γυναίκα. "ΤΕΕ;! Και βάζουν καθηγητές από ΤΕΕ να επιτηρούν τις εξετάσεις του Ενιαίου Λυκείο;" φωνάζει η θιγμένη μαθήτρια. "Πως γίνεται; Δεν γίνεται!" συνεχίζει. Ο παλιοσειράς αναφωνεί "σκάσε" και τα πάντα γυρνάνε στον κανονικό ρυθμό τους. Κακομαθημένο, λες και στα ΤΕΕ δεν πάνε άνθρωποι αλλά ποντίκια. Τέλος πάντων.

Έρχονται και τα θεματάκια. Σήμερα η κλήρωση είχε την κρίση του 1932 (στην οποία μόλις μια παράγραφος αφιερώνεται στο πως έφερε τα ολοκληρωτικά καθεστώτα στην Ευρώπη, λες και είναι πιο σημαντικό το clearing που τρώει 2 παραγράφους), το πως λύθηκε οριστικά το πρόβλημα των εθνικών γαιών μετά το 1870 (που λύθηκε οριστικά κατά το βιβλίο δύο φορές, μια το 1871 και μία με τον Βενιζέλο, κόλαση), την επιστολή Βενιζέλου στον Ινονού που έλεγε "είμαστε φίλοι σας, δεν θέλουμε εδάφη σας" (αφού πήραμε τον πούλο την προηγούμενη φορά που τα θέλαμε) και τα αίτια του κινήματος στο Γουδί (το οποίο πλέον άσχετοι του υπουργείου με απόφαση του Δήμου Αθηναίων λέγεται Γουδή, απαιτώ να ακυρωθούν τα θέματα επειδή δεν κατάλαβα που αναφερόταν η ερώτηση.)

Έγραψα μερικές ανιστόρητες σελίδες και εγώ ελπίζοντας να πάρω κανέναν βαθμό και παρέδωσα το 16σέλιδο τετράδιο. Ακολουθούν τα αρχαία και τα λατινικά (τα μεν πρώτα τα είδα τελευταία φορά στην Α' Λυκείου στον έλεγχό μου, γιατί μάθημα δεν ένιωσα, και τα λατινικά δεν τα έχω δει ποτέ...)

Δεν υπάρχουν σχόλια: