26/4/07

Yeltsin: Αντί επιλόγου

"Μερικές φορές έχω την εντύπωση ότι έζησα τρεις διαφορετικές ζωές. Η πρώτη, αν και ήταν έντονη, δύσκολη, έμοιαζε με τη ζωή όλων των ανθρώπων: σπουδές, δουλειά, οικογένεια, οικονομικός και κομματικός υπεύθυνος. Αυτή η ζωή τέλειωσε (...) απ'όπου άρχισε η δεύτερη, η ζωή της πολιτικής απομόνωσης (...) Την ημέρα της νίκης μου στις εκλογές για τους λαϊκούς αντιπροσώπους, άρχισε η τρίτη μου ζωή, η τρίτη γέννησή μου."

- Μπόρις Γιέλτσιν, 1990


Ήρωας επειδή έριξε τον κομμουνισμό, καταδικαστέος επειδή δεν κατάφερε να δει τη Ρωσία στις μέρες του να ευημερεί. Ίσως και να ήταν αδύνατο: τόσα χρόνια κομμουνισμός δεν βοηθάνε μια χώρα να μετατραπεί σε καπιταλιστικό παράδεισο από τη μία μέρα στην άλλη. Αντί για επικήδειους και λοιπές αναλύσεις, διαβάστε το "Against the Grain" (στα Ελληνικά είναι ένα γκρι βιβλίο με τη φωτογραφία του Γιέλτσιν και τον τίτλο "Η Άλλη Άποψη") που έγραψε ο ίδιος το 1989 αμέσως μετά την νίκη του στις εκλογές του Κ.Κ. της Σοβιετικής Ένωσης.

"Ο αναγνώστης αυτού του βιβλίου νιώθει λίγο καλύτερα απ'ό,τι εγώ. Ξέρει ήδη τι έγινε αύριο, πού είμαι, ποια είναι η τύχη μου. Ξέρει ήδη τι συμβαίνει στη χώρα. Τι συμβαίνει μ'όλους εμάς."

1 σχόλιο:

Manos είπε...

Νομίζω ότι μπορούμε να τον καταδικάσουμε και γιατί μπούκαρε με τα τανκς και σκότωσε το μισό εκλεγμένο κοινοβούλιο της χώρας του, μετά την πτώση του κομμουνισμού, επειδή ήταν λίγο πιο κόκκινοι από ό,τι έπρεπε.

Μπορούμε επίσης να τον καταδικάσουμε επειδή ήταν ένας βασικά ανίκανος μέθυσος και εντούτοις επέμεινε να πάρει την πιο δύσκολη ίσως δουλειά του κόσμου εκείνη την εποχή.

Όσο για το ποιος τελικά έριξε τον κομμουνισμό, όταν πέθανε ο Ρήγκαν είπαν ότι τον έριξε αυτός, όταν πέθανε ο Ιωάννης Παύλος Β είπαν ότι τον έριξε αυτός, άμα πεθάνει η Θάτσερ φαντάζομαι θα βρούν έναν τρόπο να πουν ότι τον έριξε εκείνη. Και όλα αυτά τη στιγμή που ο κομμουνισμός μάλλον τελικά δεν έχει πέσει.